Πόλη της Δανίας εξάλειψε την παχυσαρκία στα παιδιά

Πόλη της Δανίας εξάλειψε την παχυσαρκία στα παιδιά

18/11/2014      10:10

Ένα πρόγραμμα 20 αλλαγών του τρόπου ζωής που αναχαιτίζει την παχυσαρκία στα παιδιά, επινόησαν γιατροί από τη Δανία και με τη βοήθειά του κατόρθωσε να αδυνατίσει οριστικά το 70% των παιδιών με περιττά κιλά σε μία πόλη!

Το πρόγραμμα προσαρμόζεται σε κάθε παιδί ξεχωριστά, ώστε να καταπολεμήσει τις ατομικές του συνήθειες που υπονομεύουν το βάρος του, και συμπεριλαμβάνει απλούς κανόνες όπως «δεν ξαναγεμίζουμε το πιάτο μας, αν δεν περάσουν 20 λεπτά» ή «τρώμε στο φαστ φουντ μία φορά το μήνα».

Επινοητής του είναι ο παιδίατρος δρ Γιενς Κρίστιαν Χολμ, ο οποίος σε συνεργασία με τοπικούς φορείς της πόλης Χόλμπεκ, 64 χιλιόμετρα από την Κοπεγχάγη, το δοκίμασε στα σχεδόν 1.900 παιδιά της περιοχής που είχαν πρόβλημα βάρους.

Τα 1.300 από αυτά έχασαν τα περιττά τους κιλά και δεν τα έχουν ξαναπάρει εδώ και 4 χρόνια – και αυτό το εκπληκτικό ποσοστό επιτυχίας οδήγησε άλλες οκτώ πόλεις της Δανίας να ζητήσουν από τον δρα Χολμ να εφαρμόσει και σε αυτές το πρόγραμμά του.

Το πρόγραμμα αλλάζει ουσιαστικά κάθε παράμετρο της ζωής του παιδιού και της οικογένειάς του που συμβάλλει στην παιδική παχυσαρκία και επειδή γίνεται τρόπος ζωής, όσες οικογένειες το τηρήσουν βλέπουν τα κιλά τους να ομαλοποιούνται για πάντα.

«Τα παχύσαρκα παιδιά είναι στην πραγματικότητα παραμελημένα παιδιά», λέει ο δρ Χολμ. «Συχνά αισθάνονται μοναξιά και πολλά δεν συμμετέχουν σε δραστηριότητες με τους φίλους τους, ενώ πάσχουν και από έλλειψη αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης. Με το πρόγραμμά μας υπάρχουν γνήσιες ελπίδες ότι θα χάσουν βάρος και θα αποκτήσουν καλή ποιότητα ζωής».

Ο δρ Χολμ επισημαίνει ότι η παχυσαρκία είναι μία αρρώστια που πολύ δύσκολα μπορεί ένα παιδί να καταπολεμήσει μόνο του. Το πρόγραμμα, λοιπόν, δημιουργεί το περιβάλλον και τα εργαλεία που χρειάζεται το παιδί και η οικογένειά του για να τα καταφέρει.

Κατά την έναρξη του προγράμματος, τα παιδιά εισάγονται στο νοσοκομείο για 24 ώρες, για να υποβληθούν σε πλήθος εξετάσεων, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται επιστημονική καταμέτρηση του σωματικού λίπους. Συμπληρώνουν επίσης λεπτομερή ερωτηματολόγια για τον τρόπο ζωής και τις διατροφικές συνήθειές τους.

Αναλόγως με τα ευρήματα των εξετάσεων και τις απαντήσεις των παιδιών καταρτίζεται το ατομικό πρόγραμμα που συμπεριλαμβάνει μερικές ωριαίες συνεδρίες ψυχολογικής στήριξης (τα περισσότερα παιδιά δεν χρειάζονται πάνω από 5 τον χρόνο) και 15-20 αλλαγές στις συνήθειές τους.

Οι κανόνες

Οι βασικοί κανόνες του προγράμματος είναι οι εξής:

1. Δεν τρώμε τραγανιστά μούσλι/δημητριακά ή γιαούρτια με φρούτα για πρωινό. Προτιμάμε πλιγούρι βρώμης και μαύρο ψωμί.

2. Δεν τρώμε για μεσημεριανό πρόχειρα φαγητά ή λευκό ψωμί. Προτιμάμε μαύρο ψωμί, κρέας, λαχανικά και ψάρια.

3. Δεν χρησιμοποιούμε πιατέλες και μπωλ στο τραπέζι. Σερβίρουμε το πιάτο μας μόνο στην κουζίνα.

4. Προσέχουμε το βραδινό μας φαγητό να αποτελείται κατά 50% από λαχανικά, κατά 25% από καφέ ρύζι, ζυμαρικά ή πατάτες και κατά 25% από άπαχο ψάρι ή κρέας.

5. Περιμένουμε 20 λεπτά πριν σερβιριστούμε δεύτερη μερίδα, για να έχει το σώμα την ευκαιρία να επεξεργαστεί το αίσθημα κορεσμού της πείνας.

6. Δεν τρώμε ελάχιστα, αλλά όσο πρέπει για να νιώθουμε χορτάτοι μετά από κάθε γεύμα.

7. Δεν τρώμε πάνω από 2 φρούτα την ημέρα.

8. Τρώμε πρόχειρα φαγητά μία φορά το μήνα

9. Τρώμε γλυκά μία φορά την εβδομάδα

10. Τρώμε καθημερινά 3 φορές (πρωί, μεσημέρι, βράδυ). Σνακ (σ.σ. ενδιάμεσο γεύμα) τρώμε μόνο 1 φορά την εβδομάδα.

11. Πίνουμε χυμούς, παγωμένο τσάι, σοκολάτα και αναψυκτικά 1 φορά την εβδομάδα και σε ποσότητα μέχρι 500 ml.

12. Πηγαίνουμε στο σχολείο με το ποδήλατο ή με τα πόδια.

13. Ασχολούμαστε πολλές φορές την εβδομάδα με κάποιο οργανωμένο άθλημα

14. Ασχολούμαστε καθημερινά με ελεύθερες φυσικές δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο, η βόλτα με τον σκύλο.

15. Οι ώρες μπροστά σε μία οθόνη (τηλεόρασης, υπολογιστή, τάμπλετ, κινητού κ.λπ.) δεν υπερβαίνουν τις 2 την ημέρα

16. Δεν ανοίγουμε καμία οθόνη (π.χ. κομπιούτερ, τηλεόραση κ.λπ.) πριν τις 5 το απόγευμα

17. Μπαίνουμε κάθε βράδυ για ύπνο νωρίς, την ίδια πάντα ώρα.

ΠΗΓΗ: Τα ΝΕΑ, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *