Αναλογιστείτε τις θερμίδες που περιέχουν τα ποτά σας

Αναλογιστείτε τις θερμίδες που περιέχουν τα ποτά σας

8/5/2015                                                           09:35

 

Πριν από λίγες ημέρες, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της αναγραφής των θερμίδων στις ετικέτες των οινοπνευματωδών ποτών, όπως ακριβώς συμβαίνει υποχρεωτικά από το 2011 για τα τρόφιμα και τα αναψυκτικά. Αυτό συνέβη επειδή οι ειδικοί στη δημόσια υγεία πιστεύουν ότι αν ο κόσμος μάθει πόσες θερμίδες περιέχουν τα ποτά, θα πάψει να τα υπερκαταναλώνει, για να αποφύγει ει μη τι άλλο τα περιττά κιλά.

Οι άνθρωποι οι οποίοι πίνουν συστηματικά, είθισται να προσλαμβάνουν από το αλκοόλ ποσοστό έως και 10% των ημερήσιων θερμίδων τους. Πόσες θερμίδες όμως μας παρέχει στα αλήθεια το αλκοόλ; «Είναι το δεύτερο πιο παχυντικό συστατικό της διατροφής μας έπειτα από τα λίπη και έχει περισσότερες θερμίδες ακόμα και από την ζάχαρη», απαντά η διαιτολόγος-διατροφολόγος Αστερία Σταματάκη. «Ανά γραμμάριο παρέχει 7 θερμίδες, όταν τα λίπη παρέχουν 9 θερμίδες, και οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες (συμπεριλαμβανομένης της ζάχαρης) 4».Πρακτικά αυτό σημαίνει «’οτι τα 250 ml από ένα κρασί με περιεκτικότητα 8% σε αλκοόλ παρέχουν 170 θερμίδες, ενώ αν το κρασί έχει περιεκτικότητα 14% σε αλκοόλ θα παρέχει 230 θερμίδες», λέει η κυρία Σταματάκη. «Με άλλα λόγια, ένα μεγάλο ποτήρι “ελαφρύ” κρασί αντιστοιχεί θερμιδικά σε δύο μπισκότα και ένα ποτήρι “βαρύ” κρασί αντιστοιχεί σε ένα… ντόνατς».

Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) στην Ελλάδα μόνο το 34% των ατόμων ηλικίας άνω των 15 ετών στην χώρα μας δεν συνηθίζουν να πίνουν αλκοόλ, ενώ το σχεδόν 53% των υπολοίπων κάνουν υπερκατανάλωση τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Πρόσφατη έρευνα της Κομισιόν, εξάλλου, έδειξε ότι σχεδόν έξι στους δέκα Έλληνες (το 57%) καταναλώνουν αλκοόλ από τρεις φορές την εβδομάδα έως και κάθε μέρα. Μοιραία, λοιπόν, η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση αλκοόλ στην χώρα μας είναι 10,3 λίτρα, τα οποία μας φέρνουν στην 36η θέση του κόσμου.

Σε μεγάλες ποσότητες, το αλκοόλ μπορεί να βλάψει σοβαρά την υγεία, διότι σχετίζεται με τουλάχιστον 60 νοσήματα, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η παχυσαρκία, το έμφραγμα, το εγκεφαλικό, διάφορες μορφές καρκίνου (λ.χ. του μαστού, του παχέος εντέρου, του στόματος, του ήπατος, του οισοφάγου) αλλά και πολλά άλλα. Για να περιορίσετε την ποσότητα του αλκοόλ και τις θερμίδες που καταναλώνετε, η κυρία Σταματάκη συνιστά να πίνετε σκέτα ποτά, σε μικρότερα ποτήρια, να τα αραιώνετε με σόδα ή λάιτ αναψυκτικά και να πίνετε εναλλάξ ένα ποτό και ένα ποτήρι σόδα, ανθρακούχο νερό ή λάιτ αναψυκτικό.

Μερικά παραδείγματα ενδεικτικά*:

Ούζο (45 ml) = 130 θερμίδες

Κρασί κόκκινο (120 ml) = 90 θερμίδες

Κρασί λευκό (120 ml) = 85 θερμίδες

Μπύρα (ένα κουτάκι) = 155 θερμίδες

«Δυνατά» ποτά (λ.χ. ουϊσκι, τζιν, ρούμι βότκα κλπ, 45 ml) = 95 θερμίδες

Πίνα κολάντα (140 ml) = 245 θερμίδες

Μοχίτο με πάγο (150 ml) = 160-220 θερμίδες

Ντάκιρι φράουλα (120 ml) = 180 θερμίδες

* οι θερμίδες κατά προσέγγιση

 

 

Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *