Η υπερβολική ή παρατεταμένη δίψα ενδέχεται να υποκρύπτει μια σειρά από σοβαρές παθήσεις

Η υπερβολική ή παρατεταμένη δίψα ενδέχεται να υποκρύπτει μια σειρά από σοβαρές παθήσεις

6/4/2015                                                                  11:10

 

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι τα αισθήματα της πείνας και της δίψας έχουν πολλά κοινά σημεία, καθώς ενεργοποιούν κοντινά μηνύματα στον εγκέφαλο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, στην περίπτωση που έχετε φάει πριν από σχετικά λίγη ώρα και νιώσετε πείνα, πιείτε ένα ποτήρι νερό, έτσι το πιο πιθανό είναι ότι θα πάψετε να πεινάτε έπειτα από δέκα λεπτά.

Το νερό είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του σώματος. Οι βιοχημικές αντιδράσεις που γίνονται στο σώμα προϋποθέτουν τη φυσιολογική επάρκεια νερού καθώς συντελεί στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, στην απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα, στην προστασία από την αφυδάτωση και στην καλή κυκλοφορία του αίματος. Το αίσθημα της δίψας αποτελεί ακόμα έναν από τους φυσιολογικούς μηχανισμούς με τους οποίους το σώμα προσπαθεί να διατηρήσει επαρκή αποθέματα νερού.

Το σώμα ενός μέσου ενήλικα περιέχει νερό σε ποσοστό από 65% έως 75%. Η παρουσία του είναι καθολική στο σώμα, ακόμη και στα δόντια. Κρίσιμο είναι να γνωρίζουμε ότι το 75% του εγκεφάλου μας αποτελείται από νερό. Η ζέστη, η σωματική άσκηση, η κατανάλωση αλμυρών πικάντικων γευμάτων είναι κοινοί παράγοντες της καθημερινότητας που προκαλούν μικρή παροδική αύξηση της συνήθους πρόσληψης ύδατος. Η υπερβολική ή παρατεταμένη δίψα ενδέχεται να υποκρύπτει μια σειρά από σοβαρές παθήσεις, όπως ο διαβήτης, η αφυδάτωση και η νεφρική ανεπάρκεια. Το πιο συχνό νόσημα που βρίσκεται στη ρίζα του παθολογικού συμπτώματος της αυξημένης δίψας που επιμένει είναι ο διαβήτης.

Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις, φάρμακα όπως αντιχολινεργικά, διουρητικά, φαινοθειαζίνες, ενδέχεται να προκαλούν αυξημένη δίψα. Πολυδιψία προκαλούν, επίσης, και ψυχικές διαταραχές.

Ο άνθρωπος ενυδατώνεται μέσω των τροφών και του νερού που καταναλώνει, ενώ ένα μικρό ποσοστό νερού παράγεται από τις οξειδώσεις του οργανισμού. Αυξημένες ανάγκες ενυδάτωσης έχουν οι έγκυες και οι γυναίκες που θηλάζουν και όσοι αθλούνται. Φρούτα και λαχανικά παρέχουν στον οργανισμό μεγάλες ποσότητες νερού. Οι επιλογές μας είναι πολλές, ειδικά το καλοκαίρι. Τα φρούτα και λαχανικά που είναι «πρωταθλητές» σε περιεκτικότητα νερού είναι το αγγούρι (περιέχει 95% νερό), η ντομάτα (93,5%), τα φασολάκια και οι μπάμιες (89%), οι μελιτζάνες και οι πιπεριές (92%), τα μανιτάρια (91,4%), το καρπούζι (92,6%), το πεπόνι (90,5%), οι φράουλες (90%), τα ροδάκινα (89%) και τα βερίκοκα (85%).

Με την κατανάλωση της σωστής ποσότητας νερού μπορούμε να βελτιώσουμε σημαντικά την ποιότητα της ζωής μας. Οι ειδικοί σημειώνουν ότι συμβάλλει στα εξής:

Στην καλή λειτουργία των νεφρών. Ενας από τους λόγους δημιουργίας των λίθων στα νεφρά είναι ότι πολλοί άνθρωποι δεν πίνουν αρκετό νερό. Το νερό διαλύει τα άλατα και τα μέταλλα στα ούρα, που δημιουργούν τους συμπαγείς κρυστάλλους οι οπαίοι είναι γνωστοί ως λίθοι των νεφρών. Οι λίθοι στα νεφρά δεν μπορούν να δημιουργηθούν σε αραιωμένα ούρα, επομένως μειώστε τον κίνδυνο πίνοντας άφθονο νερό.

Στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Το νερό αναζωογονεί τον μεταβολισμό και βοηθά να αισθάνεστε κορεσμό. Αντικαταστήστε τα ροφήματα που περιέχουν θερμίδες με νερό και πιείτε ένα ποτήρι πριν από το γεύμα για να μετριαστεί η πείνα σας. Η κατανάλωση περισσότερου νερού βοηθά την ενίσχυση του μεταβολισμού, ιδιαίτερα αν το ποτήρι είναι παγωμένο. Ο οργανισμός σας πρέπει να δουλέψει για να ζεστάνει το νερό, καίγοντας επιπλέον θερμίδες κατά τη διαδικασία.

Το νερό είναι σημαντικό για καλή πέψη. Βοηθάει στη διάλυση των άχρηστων σωματιδίων και τα περνά απαλά μέσω του πεπτικού σωλήνα. Αν είστε αφυδατωμένοι, ο οργανισμός σας απορροφά όλο το νερό αφήνοντας το παχύ έντερο στεγνό και καθιστώντας πιο δύσκολη τη διέλευση των περιττωμάτων.

Το νερό αναζωογονεί και αυξάνει την ενέργεια. Αν αισθάνεστε αφυδατωμένοι και εξαντλημένοι, αναζητήστε λίγο νερό. Η αφυδάτωση σας κάνει να αισθάνεστε κούραση. Η σωστή ποσότητα νερού βοηθά να αντλεί η καρδιά σας πιο αποτελεσματικά το αίμα. Το νερό μπορεί να βοηθήσει το αίμα σας στη μεταφορά του οξυγόνου και άλλων αναγκαίων θρεπτικών ουσιών για τα κύτταρα.

Το νερό μειώνει το στρες. Οι επιστήμονες τονίζουν ότι το 70% έως 80% του εγκεφαλικού ιστού είναι νερό. Αν έχετε αφυδατωθεί, ο οργανισμός και ο εγκέφαλος βρίσκονται κάτω από στρες. Αν διψάτε, ήδη είστε λίγο αφυδατωμένος.

Εξι έως οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα είναι αρκετά για την ενυδάτωση του οργανισμού, εκτός εάν υπάρχει διαφορετική ιατρική συμβουλή. Ενστάσεις ακούγονται όλο και πιο συχνά σε σχέση με τη σύσταση για την κατανάλωση οκτώ ποτηριών ημερησίως. Οι διαιτολόγοι αναφέρουν ότι κάποιος που λαμβάνει σε ημερήσια βάση 2.000 θερμίδες, πρέπει να καταναλώνει περίπου δύο λίτρα νερό.

 

Πηγή: Έθνος.gr

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *