“MIND”: η διατροφική πρόταση που μειώνει  τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ

“MIND”: η διατροφική πρόταση που μειώνει τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ

1/4/2015                                                              1:30

 

Μία νέα διατροφική πρόταση που μειώνει στο μισό τον κίνδυνο για αλτσχάιμερ μας δίνουν οι επιστήμονες βασισμένοι σε επεξεργασία δεδομένων πολλών ερευνών. Μάλιστα εξηγούν ότι η εν λόγω διατροφή – γνωστή ως MIND (μυαλό στα αγγλικά) – μπορεί να φανεί ευεργετική ακόμα και αν δεν την ακολουθούμε πιστά.

Αυτή η δίαιτα φάνηκε να μειώνει κατά 53% τον κίνδυνο για αλτσχάιμερ σε όσους την ακολουθούν πιστά. Σε όσους ήταν λιγότερο πιστοί, φάνηκε να απομακρύνει τον κίνδυνο κατά 35%. Η καθηγήτρια Martha Morris μία επιδημιολόγος που ασχολείται με τη διατροφή στο Rush University Medical Centre  του Σικάγο και οι συνεργάτες της συνέθεσαν αυτή τη δίαιτα βασισμένοι στα στοιχεία από διάφορες έρευνες που έδειχναν ποια τρόφιμα και συστατικά τους έκαναν κακό ή καλό στο αλτσαχάιμερ.

Η δίαιτα MIND είναι ένας συνδυασμός της μεσογειακής διατροφής και της δίαιτας DASH (δίαιτα κατά της υπέρτασης), που έχει βρεθεί ότι και οι δύο δρουν ευεργετικά για τα αγγειακά προβλήματα (έμφραγμα, εγκεφαλικό, υπέρταση κ.α.). Αυτές οι δύο δίαιτες έχει βρεθεί σε έρευνες ότι παρέχουν προστασία απέναντι και στην άνοια. Πιο συγκεκριμένα η DASH έχει βρεθεί να προστατεύει κατά 39% από το αλτσχάιμερ και η μεσογειακή 54% αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά οι δίαιτες αυτές είχαν αμελητέα ευεργετικά αποτελέσματα στον εγκέφαλο όταν κάποιος δεν τις ακολουθούσε πιστά.

Έτσι, η νέα διατροφική πρόταση MIND υπερέχει, αφού ευνοεί τον εγκέφαλο και όσων κάνουν παρασπονδίες – σύμφωνα και με την καθηγήτρια Martha Morris – είναι πιο εύκολη να την ακολουθήσει κανείς, από ότι τη μεσογειακή δίαιτα. Η MIND μας δίνει μία λίστα με τρόφιμα που ευνοούν («τα καλά») ή αντίστοιχα βλάπτουν («τα κακά») τον εγκέφαλο.

Τα καλά: πράσινα φυλλώδη λαχανικά, άλλα λαχανικά, ξηροί καρποί, μούρα, φασόλια, προϊόντα ολικής άλεσης, ψάρι, πουλερικά, ελαιόλαδο, κρασί.

Τα κακά: κόκκινα κρέατα, βούτυρο και μαργαρίνη, τυριά, πίτες και γλυκά, έτοιμα και τηγανιτά φαγητά.

Φυσικά – όπως είναι αναμενόμενο – όσο πιο πολλά χρόνια ακολουθεί κανείς την εν λόγω διατροφή τόσο πιο πιθανό να προστατευτεί από το αλτσχάιμερ.

 

Πηγή: Vita.gr

 

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *