Νέο τεστ κοπώσεως που προβλέπει την μακροζωία

Νέο τεστ κοπώσεως που προβλέπει την μακροζωία

4/3/2015                                                                                12:49

 

Πόσες πιθανότητες έχετε να ζήσετε άλλα 10 χρόνια; Την απάντηση ίσως δίνει ένα νέο τεστ κοπώσεως που επινόησαν επιστήμονες από το φημισμένο Πανεπιστήμιο Τζωνς Χόπκινς, στις ΗΠΑ. Το τεστ γίνεται πολύ απλά με έναν κυλιόμενο διάδρομο και έναν αλγόριθμο που αποκαλείται FIT Treadmill Score.

Όσοι το κάνουν, πρέπει να περπατούν και εν συνεχεία να τρέχουν στον διάδρομο επί επαναλαμβανόμενα 3λεπτα, αυξάνοντας προοδευτικά την ταχύτητά τους και την κλίση του διαδρόμου. Οι επιδόσεις τους σε αυτό το τεστ, μαζί με το φύλο, την ηλικία τους και τον μέγιστο καρδιακό παλμό που φτάνουν εν όσω γυμνάζονται, χρησιμοποιούνται για να υπολογιστούν οι πιθανότητες που έχουν να ζήσουν άλλα 10 χρόνια.

«Η θεωρία πως η καλή φυσική κατάσταση σημαίνει μειωμένο κίνδυνο θανάτου επ’ ουδενί λόγω είναι καινούργια», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Χάιθαμ Αχμέντ, καρδιολόγος στο Τζωνς Χόπκινς. «Θέλαμε, όμως, να υπολογίσουμε με ακρίβεια τον κίνδυνο, με βάση την ηλικία, το φύλο και το επίπεδο της φυσικής κατάστασης, και έτσι βρήκαμε μια απλή εξίσωση που δεν χρειάζεται τίποτε περισσότερο από ένα διαβαθμισμένο τεστ κοπώσεως».

Οι ερευνητές κατήρτισαν την μαθηματική εξίσωσή τους αναλύοντας τα ευρήματα από 58.020 τεστ κοπώσεως που έκαναν οι καρδιολόγοι του πανεπιστημίου, σε άτομα ηλικίας 18 έως 96 ετών, μεταξύ 1991 και 2009. Αφού χώρισαν τους ασθενείς σε ομάδες αναλόγως με το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας, εξέτασαν το λοιπό ιατρικό ιστορικό τους, καθώς και να βρίσκονται εν ζωή ή πέθαναν και πότε. Όπως γράφουν στην επιθεώρηση «Mayo Clinic Proceedings», διαπίστωσαν πως ο ισχυρότερος δείκτης θανάτου μέσα στην επόμενη δεκαετία ήταν ο μέγιστος καρδιακός παλμός και το πόσο καλά άντεχαν την καταπόνηση στο τεστ κοπώσεως.

Η αντοχή αυτή υπολογίζεται με βάση τα μεταβολικά ισοδύναμα (METs). Τα μεταβολικά ισοδύναμα υπολογίζουν πόση ενέργεια (θερμίδες) ξοδεύει το σώμα στη διάρκεια της άσκησης. Όσο πιο έντονη είναι η άσκηση, τόσο περισσότερα είναι τα ΜΕΤs. Έτσι, μία δραστηριότητα όπως το αργό περπάτημα ισοδυναμεί με 2 METs, ενώ το τρέξιμο ισοδυναμεί με 8 METs. Όσοι εθελοντές είχαν την υψηλότερη βαθμολογία στο FIT Treadmill Score, είχαν 2% πιθανότητες να πεθάνουν μέσα στην επόμενη δεκαετία. Όσοι όμως είχαν την χαμηλότερη βαθμολογία, είχαν 38% πιθανότητες θανάτου. Αν υποτεθεί πως αυτά τα δεδομένα ισχύουν για όλους, τότε όποιος κάνει το τεστ έχει μια (θεωρητική) εικόνα για το μέλλον – και ίσως ένα κίνητρο για να βελτιώσει την φυσική του κατάσταση.

 

Πηγή: Τα ΝΕΑ

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *