Φάρμακο για τον καρκίνο εξαφάνισε τα δακτυλικά αποτυπώματα γυναίκας

Φάρμακο για τον καρκίνο εξαφάνισε τα δακτυλικά αποτυπώματα γυναίκας

18/4/2015                                                                                  10:53

 

Μία γυναίκα με καρκίνο ανακάλυψε ότι τα δακτυλικά της αποτυπώματα είχαν εξαφανιστεί, όταν η τράπεζά της αρνήθηκε μία συνδιαλλαγή επειδή ο ανιχευτής αποτυπωμάτων δεν μπορούσε να τα «διαβάσει». Η 65χρονη από το Μεξικό πάσχει από προχωρημένο καρκίνο του μαστού και βρισκόταν στον τρίτο μήνα της θεραπείας της όταν συνέβη το περιστατικό.

Η έρευνα που διεξήχθη για να εξακριβωθεί γιατί δεν είχε αποτυπώματα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπεύθυνο ήταν ένα συνηθισμένο χημειοθεραπευτικό φάρμακο, η καπεσιταβίνη (capecitabine). Όπως εξηγούν οι γιατροί της γυναίκας στην «Ιατρική Επιθεώρηση της Νέας Αγγλίας» (NEJM), η γυναίκα πάσχει από τριπλά αρνητικό καρκίνο του μαστού και στον πρώτο κύκλο της θεραπείας της πήρε καπεσιταβίνη μαζί με ένα άλλο φάρμακο, την μπεβασιζουμάμπη.

Στη διάρκεια αυτού του κύκλου εκδήλωσε πρώτου βαθμού σύνδρομο χειρός-ποδός, το οποίο αντιμετωπίστηκε επιτυχώς με τοπική θεραπεία. Το σύνδρομο αυτό είναι μία δερματοπάθεια που αποκαλείται επίσης παλαμο-πελματιαία ερυθροδυσαισθησία και αποτελεί γνωστή ανεπιθύμητη ενέργεια αρκετών τύπων χημειοθεραπείας ή βιολογικής θεραπείας για τον καρκίνο, συμπεριλαμβανομένης της καπεσιταβίνης.

Οι πάσχοντες από αυτή την διαταραχή εκδηλώνουν κοκκίνισμα, διαταραχή της αισθητικότητας, «μυρμήγκιασμα», πρήξιμο και κακουχία στις παλάμες ή/και στα πέλματά τους, ενώ στις προχωρημένες περιπτώσεις παρατηρείται πόνος, ξεφλούδισμα (απολέπιση) και πληγές (εξέλκωση). Συγκεκριμένα στην περίπτωση της 65χρονης, το σύνδρομο επανεμφανίστηκε στον τρίτο κύκλο της θεραπείας και μάλιστα σε πιο βαριά μορφή απ’ ό,τι στον πρώτο, με την απολέπιση να «διαγράφει» τα αποτυπώματά της.

Η θεραπεία της γυναίκας έχει πλέον ολοκληρωθεί και οι γιατροί της έχουν χορηγήσει μία επιστολή που αναφέρει ότι δεν έχει αποτυπώματα εξαιτίας του φαρμάκου.

 

 

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑonline

Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *