Λίγα γραμμάρια ξηρών καρπών την ημέρα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία

Λίγα γραμμάρια ξηρών καρπών την ημέρα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία

17/6/2015                                                           10:30

 

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχ, στην Ολλανδία αναφέρουν ότι λίγα γραμμάρια ξηροί καρποί την ημέρα μπορεί να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου μιας και οι περισσότεροι ξηροί καρποί αποτελούν καλές πηγές ωφέλιμων συστατικών, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, οι φυτικές ίνες, η βιταμίνη Ε, τα αντιοξειδωτικά και διάφορες άλλες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Έτσι, περιέχουν μεν πολλές θερμίδες αλλά σε λογικές ποσότητες έχουν συσχετισθεί με πολυάριθμα οφέλη για την υγεία, ιδίως την καρδιολογική..

Προγενέστερες μελέτες τους έχουν συσχετίσει με μειωμένο κίνδυνο θρομβώσεων, ελάττωση της χοληστερόλης και μειωμένο κίνδυνο καρδιακής αρρυθμίας και καρδιαγγειακής θνησιμότητας. Η νέα μελέτη, όμως, δείχνει ότι τα οφέλη τους δεν σταματούν εδώ, αφού προστατεύουν από τον πρόωρο θάνατο από πολλά άλλα νοσήματα.

Οι επιστήμονες του Μάαστριχ  γράφουν στην «Διεθνή Επιθεώρηση Επιδημιολογίας» (IJE), ότι όσοι τρώνε καθημερινά έστω και 10 ή 15 γραμμάρια καρύδια ή φιστίκια είχαν συνολικά 23% λιγότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους.Αυτό οφείλεται στο ότι διατρέχουν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο να πεθάνουν από διάφορα νοσήματα.

Ειδικότερα είχαν:

* 44% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από νευροεκφυλιστικά νοσήματα

* 39% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από αναπνευστικά νοσήματα

* 39% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από σακχαρώδη διαβήτη

Όπως οι προγενέστερες, έτσι και αυτή η μελέτη έδειξε πως είχαν μειωμένο (κατά 17%) κίνδυνο θανάτου και από καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ είχαν και μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο.

 

Πηγή : ΤΑ ΝΕΑonline

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *