Οι τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά

Οι τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά

15/5/2015                                                                   09:00

 

Η συστηματική άσκηση, ο περιορισμός του άγχους αλλά και η σωστή διατροφή συμβάλουν θετικά στην εξασφάλιση της υγείας και της καλής λειτουργίας της καρδιάς, ενός από τα πιο ζωτικά μας όργανα.

Ας δούμε λοιπόν ποιες τροφές ωφελούν την καρδιά μας:

 

Σαρδέλες

Η σαρδέλα εκτός από οικονομική επιλογή,  βρίσκεται χαμηλά στην τροφική αλυσίδα λόγω του μικρού της μεγέθους και δεν είναι μολυσμένη με βαρέα μέταλλα, κάτι που μπορεί να συμβεί σε μεγαλύτερα ψάρια όπως ο σολομός και η τσιπούρα. Επίσης περιέχει περιέχει βιταμίνες E, D και Ε καθώς και σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, σελήνιο και μαγνήσιο.

 

Βρώμη
Η βρώμη είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, έχουν και αντιλιπιδαιμική δράση δεσμεύοντας την χοληστερόλη της τροφής μη αφήνοντάς τη να περάσει στην κυκλοφορία του αίματος

 

Μύρτιλα

Τα μύρτιλα προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό: μειώνουν την πηκτικότητα των αιμοπεταλίων, που σημαίνει μειωμένο κίνδυνο για σχηματισμό θρόμβων στο αίμα και επομένως μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικά επεισόδια, πνευμονική εμβολή και καρδιακή νόσο. Επιπλέον, αυξάνουν τα επίπεδα της HDL, «καλής», χοληστερόλης, και εμποδίζουν την οξείδωση της LDL «κακής» χοληστερόλης .

 

Σόγια
Τα προϊόντα σόγιας είναι ένας καλό τρόπος για να προσθέσει κανείς πρωτεΐνη στη διατροφή του, αποφεύγοντας, συγχρόνως, τα κορεσμένα λιπαρά και την χοληστερόλη. Βοηθά και αυτή στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και στην μείωση της LDL « κακής» χοληστερόλης

 

Πατάτες
Αν δεν είναι τηγανιτές, οι πατάτες, είναι πολύ ωφέλιμες για την καρδιά, αφού έχουν πολλές φυτικές ίνες και υψηλή συγκέντρωση καλίου και μαγνησίου ρυθμίζοντας έτσι την αρτηριακή πίεση.

Ντομάτες

Έχουν υψηλή συγκέντρωση, στο φιλικό για την καρδιά, κάλιο και επιπλέον είναι πολύ καλή πηγή λυκοπενίου. Το λυκοπένιο προστατεύει την LDL χοληστερόλη από την οξείδωση και εμποδίζει τον σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας. Από έρευνες έχει φανεί ότι το λυκοπένιο στον μαγειρεμένο πολτό ντομάτας είναι 4-6 φορές περισσότερο διαθέσιμο σε σχέση με την φρέσκια ντομάτα. Αυτό οφείλεται στην καταστροφή της κυτταρικής μεμβράνης των φυτικών κυττάρων της ντομάτας κατά το μαγείρεμα και την απελευθέρωση του λυκοπενίου

Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί περιέχουν φυτικές ίνες και βιταμίνη Ε, η οποία βοηθάει στην μείωση της κακής χοληστερόλης. Τα καρύδια για παράδειγμα είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα.

Λιναρόσπορος
Ο λιναρόσπορος έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα και είναι και πλούσιος σε φυτικές ίνες ενώ μπορεί να συνδυαστεί με τα εξίσου ωφέλιμα για την καρδιά μύρτιλα, τη βρώμη και τους ξηρούς καρπούς σαν ένα υγιεινό σνακ ή σαν ρόφημα με γάλα σόγιας και φρούτα.

Αλκοόλ
Το κόκκινο κρασί σε μικρή ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο για εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αντίθετα σε μεγάλες ποσότητες (πάνω από 1-2 ποτήρια την ημέρα) αυξάνουν τον κίνδυνο.

 

ΠΗΓΗ: The Huffington Post Greece

 

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *