Πέντε μερίδες φρούτων την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Πέντε μερίδες φρούτων την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

6/11/2014           10:40

Για κάθε μερίδα φρούτων ή λαχανικών που καταναλώνουμε καθημερινά μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου από κάποια νόσο, αλλά μια νέα έρευνα έδειξε ότι μετά την κατανάλωση των πέντε μερίδων , κάθε άλλη επιπλέον μερίδα δεν είχε καμία θετική επίδραση.

Η τρέχουσα καθοδήγηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι η κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε περίπου τέσσερις.

Η νέα ανάλυση εξέτασε 16 μελέτες από τις ΗΠΑ, την Ασία και την Ευρώπη , όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 833.000 άνθρωποι, από τους οποίους περίπου 56.000 κατέληξαν σε θάνατο κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης. Από τα αποτελέσματα βρέθηκε ότι όσοι έτρωγαν περισσότερα φρούτα και λαχανικά είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, ιδίως από τη καρδιαγγειακή νόσο. Συγκεκριμένα, ο μέσος κίνδυνος θανάτου μειώθηκε κατά περίπου 5% για κάθε επιπλέον μερίδα φρούτων και λαχανικών, μέχρι πέντε μερίδες την ημέρα, αλλά όχι πέρα από αυτήν την ποσότητα.

“Η ανάλυση αυτή παρέχει μια περαιτέρω αποδείξεις ότι η υψηλότερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αίτιο, ιδιαίτερα από καρδιαγγειακά αίτια”, δήλωσε η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον καθηγητή Φρανκ Χου από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ στην Βοστώνη των ΗΠΑ.

Έχουν υπάρξει εκκλήσεις για αύξηση της κατανάλωσης των φρούτων και των λαχανικών πέραν των πέντε μερίδων σε επτά μερίδες ημερησίως. Μια προηγούμενη μελέτη στην Αγγλία διαπίστωσε όσοι τρώνε επτά ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα είχαν καλύτερη υγεία και μεγαλύτερο προσδόκιμο επιβίωσης.

“Αυτή η μελέτη δείχνει να μην υπάρχει πρόσθετη θετική επίδραση στην υγεία η κατανάλωση πέντε μερίδων και άνω, αν και υπήρχε πιθανώς μεγαλύτερη επίδραση στις ομάδες που κατανάλωναν από πέντε έως επτά ή και περισσότερες από επτά μερίδες, στη μελέτη μας” , ανέφερε ο Δρ. Χου.

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *