Μειώστε τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών περιορίζοντας την σωματική αδράνεια

Μειώστε τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών περιορίζοντας την σωματική αδράνεια

11/2/2015                                                   12:22

 

Καναδοί ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ιατρικής Ντέηβιντ Άλτερ και άρθρο τους στο επιστημονικό έντυπο Annals of Internal Medicine εκτιμούν ότι για να είναι κανείς υγιής αλλά και για να ζήσει περισσότερο οφείλει όχι μόνο να εναλλάσσει την καθιστική ζωή με περιοδική σωματική άσκηση αλλά και να κινείται με κάθε ευκαιρία προκειμένου να περιορίσει τον χρόνο που παραμένει σωματικά αδρανής.

Το συμπέρασμα των ερευνητών είναι ότι «παρά τα οφέλη της σωματικής άσκησης για την υγεία, από μόνη της μπορεί να μην είναι αρκετή για να μειώσει τον κίνδυνο των ασθενειών». Όσο περισσότερο χρόνο σπαταλά κανείς σε έναν καναπέ ή σε μια καρέκλα, τόσο αυξάνει ο κίνδυνος για καρδιοπάθεια, διαβήτη, καρκίνο και πρόωρο θάνατο – άσχετα από το πόσες ώρες γυμνάζεται. Φυσικά οι επιπτώσεις της καθιστικής ζωής είναι χειρότερες για τους ανθρώπους εκείνους που γυμνάζονται ελάχιστα ή και καθόλου, συγκριτικά με αυτούς που ασκούνται τακτικά. «Δεν είναι αρκετό να ασκείται κάποιος για μισή ώρα και να κάθεται τις υπόλοιπες 23,5 ώρες», σχολιάζει ο Δρ Άλτερ.

Ένας καλός στόχος που μπορεί να θέσει κάποιος είναι ο περιορισμός του χρόνου που παραμένει αδρανής για δύο έως τρεις ώρες το 24ωρο. «Όταν κανείς αρχίσει να μετράει τις ώρες που κάθεται, τότε είναι πιο πιθανό να αλλάξει τη συμπεριφορά του», εξηγεί ο Δρ Άλτερ. και συνεχίζει «Το επόμενο βήμα είναι να θέσει επιτεύξιμους στόχους και να βρει ευκαιρίες για να ενσωματώσει περισσότερες σωματικές δραστηριότητές στην καθημερινότητά του, ώστε να κάθεται όλο και λιγότερο. Για παράδειγμα, στη δουλειά του μπορεί να σηκώνεται όρθιος και να περπατά για ένα έως τρία λεπτά κάθε μισή ώρα ή, όταν βλέπει τηλεόραση και εμφανίζονται διαφημίσεις, μπορεί να σηκώνεται όρθιος και να κάνει κάτι άλλο σε εκείνο το διάστημα».

 

ΠΗΓΗ: health.in.gr

Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *