Πως το ρύζι γίνεται λιγότερο θερμιδογόνο

Πως το ρύζι γίνεται λιγότερο θερμιδογόνο

30/3/2015                                                                    11:04

 

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Χημικών, αν βράσουμε το ρύζι με λάδι καρύδας και στη συνέχεια το ψύξουμε για 12 ώρες, πριν το φάμε, τότε γίνεται λιγότερο θερμιδογόνο. Με τον τρόπο αυτό, το άμυλο που εμπεριέχει το ρύζι γίνεται λιγότερο εύπεπτο και έτσι ο οργανισμός απορροφά λιγότερη ενέργεια.

Τα αμυλούχα τρόφιμα, όπως το ρύζι, γνωστά και ως υδατάνθρακες, είναι καλή πηγή ενέργειας. Όταν τα καταναλώνουμε, το σώμα μας τα αποδομεί σε απλά σάκχαρα. Τα υπολείμματα αποθηκεύονται στο σώμα και μετατρέπονται γρήγορα σε γλυκόζη. Αλλά, η αφθονία γλυκόζης στο αίμα μπορεί τελικά να καταλήξει να αποθηκευθεί στον οργανισμό μας σαν λίπος.

Να σημειωθεί ότι βρετανοί ερευνητές έχουν ήδη αποδείξει ότι μαγειρεύοντας και στη συνέχεια ψύχοντας τα ζυμαρικά, μπορούμε να δημιουργήσουμε μικρότερη γλυκαιμική κορύφωση, ακόμα και αν ξαναζεστάνουμε τα μακαρόνια. Ερευνητές από τη Σρι Λάνκα απέδειξαν ότι το ίδιο ισχύει και για το ρύζι, αφού πειραματίστηκαν με 38 ποικιλίες προκειμένου να βρουν τον ιδανικό τρόπο ενίσχυσης του ανθεκτικού αμύλου. Το άμυλο αυτό είναι πιο ανθεκτικό στα ένζυμα που χρησιμοποιεί το σώμα μας για να αποδομήσει τους υδατάνθρακες στο πεπτικό σύστημα, άρα απορροφάται λιγότερη ποσότητα.

Ο καλύτερος τρόπος λοιπόν για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι να σιγοβράσουμε το ρύζι για 40 λεπτά προσθέτοντας ένα κουταλάκι καρυδέλαιου, να το αφήσουμε στη συνέχεια να κρυώσει και να το βάλουμε στο ψυγείο για 12 ώρες. «Η διαδικασία της ψύξης είναι σημαντική διότι η αμυλόζη, το διαλυτό μέρος του αμύλου, βγαίνει από τους κόκκους κατά τη διάρκεια της ζελατινοποίησης. Η ψύξη για 12 ώρες θα οδηγήσει στον σχηματισμό δεσμών υδρογόνου μεταξύ των μορίων αμυλόζης στο εξωτερικό των κόκκων ρυζιού, μετατρέποντας το σε ανθεκτικό άμυλο», εξηγεί ο επικεφαλής ερευνητής Σουντχάιρ Τζέιμς.

Και σημειώνει ότι, μπορούμε να ξαναζεστάνουμε το παγωμένο ρύζι, χωρίς να επηρεάσουμε το επίπεδο της ανθεκτικότητας του αμύλου.

 

Πηγή: health.in.gr

Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *